Bach-bloesem

De Bach-Bloesemremedies zijn natuurlijke en volkomen veilige middelen om de innerlijke harmonie en gemoedsrust te herstellen. Ze zijn in de jaren dertig van de vorige eeuw door Dr. Edward Bach ontwikkeld uit de bloesems van niet giftige planten.

Dr. Bach

Dr. Bach ging er vanuit dat, om een ziekte te kunnen behandelen, men eerst de persoon achter de ziekte moet begrijpen. Hij ontdekte dat een ziekte vaak op het psychische niveau begint, voordat het zich op lichamelijke niveau manifesteert. En dat psychische onevenwichtigheid het genezingsproces remt.

Tijdens een consult (ca. 60 min) kijken we samen naar jouw situatie, jouw gevoelens en persoonlijkheid. In overleg kies ik verschillende remedies uit die op jouw situatie van toepassing zijn. Je krijgt een remedie mee in een flesje.

De werking

Bach-bloesemremedies:

• behandelen de persoon, de oorzaak en niet de ziekte(symptomen);
  • versterken de positieve aanleg en eigenschappen van de mens en ondersteunen de persoonlijkheidsontwikkeling;
  • hebben geen schadelijke bijwerking en leiden evenmin tot gewenningsverschijnselen;
  • worden niet bij lichamelijke klachten voorgeschreven, maar op basis van de specifieke stemming en gemoedstoestand van de persoon;
  • kunnen ondersteunend werken voor veel therapieën;
  • zijn geschikt voor kinderen.

Er zijn 38 remedies ingedeeld in zeven verschillende gemoedstoestanden:

1. Angst
  2. Onzekerheid
  3. Onvoldoende interesse in het hier en nu
  4. Eenzaamheid
  5. Overgevoeligheid
  6. Moedeloosheid
  7. Overbezorgdheid voor het welzijn van anderen

Denk je dat Bach-bloesems wat voor jou zijn? Bel me dan voor een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek op 06-36258588, of mail naar maria@praktijk-athanor.nl

Heb je nog vragen? Neem ook dan gerust contact op.